Suntem un grup de părinți responsabili care am ales o alternativă educațională internațională – homeschooling și ne dorim să ne fie recunoscute și respectate drepturile fundamentale garantate de Constituția României art. 29 și art. 32 și, de asemenea, dorim respectarea art. 26 alin. (3) din Declarația universală a drepturilor omului, conform căruia „părinții au dreptul de prioritate în alegerea felului de învățământ pentru copiii lor minori”, având în vedere interesul superior al copilului.

Prin această campanie ne dorim să inițiem un canal oficial de comunicare cu Ministerul Educației, cu scopul de a se clarifica situația legală în privința noastră, pentru a nu mai fi supuși intimidării și amenințărilor de către autorități pentru simplul motiv că ne dorim o educație de calitate la standarde internaționale, în limbi de circulație internațională, sub formă de învățământ la distanță.
Cerem Ministerului Educației să respecte libertatea de alegere a modului de a face educație, fără a ne incrimina pentru că dorim o alternativă educațională. Vrem să ne fie respectat dreptul de a ne înscrie copiii în sisteme educaționale internaționale, care sprijină homeschooling-ul, fără să fim acuzați de abandon școlar sau împiedicarea accesului la învățământul obligatoriu.

Clarificăm faptul că NU solicităm integrarea homeschooling-ului în sistemul românesc de învățământ, ci doar eliminarea riscului de a fi acuzați de abandon școlar. Menționăm că părinții ar trebui să aibă libertatea de a înscrie copiii în sisteme educaționale internaționale perfomante, fără a se teme de consecințe legale din partea statului Român.

Ce este Homeschooling?

Homeschooling-ul este educarea copilului acasă, sub supravegherea părinților/tutorilor, urmând un curriculum structurat și oferind familiilor oportunitatea de a ajusta conținutul și stilul de învățare în funcție de preferințele și interesele copilului. Este un sistem educațional alternativ care poate reflecta modelul tradițional de școală (cu materii, evaluări și un orar stabilit), dar este adaptat nevoilor și ritmului de învățare al copilului. Educația este planificată, structurată, cu obiective clare de învățare. Pot fi folosite metode formale sau semi-formale, precum manuale, tutori, meditații, platforme educaționale, profesori filmați, consultanți educaționali și contact (la distanță) cu profesori reali etc, iar copiii au parte de evaluări periodice. Educația se poate desfășura în mare parte acasă, însă există libertatea de a integra experiențe educaționale în afara casei, în centre educaționale, biblioteci, ludoteci, muzee, parcuri, cluburi sportive etc.​